CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Countdown

Daisypath Anniversary tickers baby growth Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, July 7, 2010

dah penuh sgt dah ni

Begini lah keadaan di dalam peti sejuk beku di rumah saya sehingga semalam..
ruang letak barangan lain selain susu kat sudut tepi belah kanan atas tu
mujurlah saya jenis yang tak minat memasak( alamak...sudah kantoi...)
tak perlu beli lauk-pauk@barangan pelbagai jenis
lama-lama esok..lauk2 pon dh tak de tempat lagi dh nak letak...pakai lauk lauk segera je la ek
yes, i know.tak boleh letak susu kat sebelah lauk-pauk.
dan saya juga tahu tak boleh letak susu kat pintu freezer sbb mudah mengalami perubahan suhu.
TAPI...dah tak de tempat lain lagi dah nak taruk stok
Strategi saya, buat perancangan barang ape yang nak dimasukkan/ keluarkan dari freezer supaya tak perlu bukak freezer byk kali.

Ape?
Deep Freezer?
hmm kalau ada sesiapa tahu kat mana ada jual deep freezer yang masih boleh digunakan dengan harga bawah RM 100 ,sila beritahu saya.
or nak dermakan deep freezer lagi bagus..

Dan setiap hari saya berkata dalam hati..."yaya,tolonglah minum susu banyak sikit supaya boleh reduce stock dalam peti sejuk tu.."

2 comments:

Anonymous said...

aih ade masa plak amik gmbar dalam freezer ekk...hehehehe

Raudhah anje said...

amik gambar tak dalam freezer pon ada masa jugak...