CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Countdown

Daisypath Anniversary tickers baby growth Lilypie First Birthday tickers

Thursday, January 6, 2011

syukur atas nikmatNYA

Semalam dengar di radio muzik FM (frekuensi Radio tu je yg dapat kat kereta kecil ku) tentang info orang yang bertubuh kecil (aku ler tu). Mula- mula die cerita pasal manusia paling rendah di dunia. Tak ingat dah nama. Kemudian DJ tu masuk info kedua (masih lagi topik orang bertubuh kecil), orang yang bertubuh kecil selalu nampak awet muda. *bangga sekejap* Tetiba DJ tu sambung pulak

Orang yang bertubuh kecil dan langsing patut berSYUKUR atas nikmat yang diberikan kerana makan banyak pun badan tak naik2.

Terkedu sekejap...yela, aku juga patut bersyukur di atas kurniaanNya yang membuatkan tubuh kecilku tak naik2 walaupun makan banyak ( saya makan lebih banyak dari suami saya okeh). Entah ke mana la makanan-makanan tu semua pergi( ke loji kumbahan kot!Sorry Indah Water)

Berat tetap maintain dari zaman sebelum kawen sama je, takat tu la.tak turun tak naik.
Waktu mengandung naik la berat dalam 10 kg, lepas bersalin tinggal baki lagi 2 kg. Tak lama kemudian baki 2kg tu pun hilang mungkin sebab penat jaga baby dan breastfeeding.
Cuma tang perut je tak mau kempis, sebab tak pakai bengkung dan bertungku punya pasal almaklumlah bersalin Czer.
Beli slimming belt yang kat AVON tu, kempis jugak perut, tapi pakai seminggu je, tak lama perut pun naik semula..hahaha.orang malas macam tu la.
Hubby tegur perut buncit pun, saya bagi skema jawapan "biasa la orang dah mengandung mesti la ada tinggal kesan. mana boleh nak compare dengan masa sebelum mengandung" *bluwek*

4 comments:

Puan Capa said...

hehehe.
saya nak masuk kategori makan banyak, tak naik berat jgk!!!huhu

Raudhah anje said...

hehehe...boleh2x! makan angin banyak2..huhuhu

fIzahjepp said...

hehe ooo mmg fakta mcm tu..patotla aku mkn byk tk naik..tkpelaa bgusla mcm tu..dh la laki aku mmg tk suke bini die gmuk kiki..aku pny pewot pon hodoh..byk strach mark maaaa

Raudhah anje said...

Tu la...sama la laki aku pon. Tak suka bini gemuk. syukuralhamdulillah. Org lain susah2 nak diet bagai.hehehe.sama2 la kite berperut buruk tp tetap maintain cun ;P